Varmkorv, solsken och duktiga barn.

     Startskottet för MiniMax-ruset gick i solen vid lunch idag. Då hade vi redan jobbat tre timmar i kiosken mellan popcorn, kaffe och frusen varmkorv. Det gick faktiskt snabbt att stå och kränga korv, kön större delen av tiden, och den andra delen av tiden tillbringades med att berömma mindre erfarna köpare som ville ha tolv tuggummin; fyra Funky, fyra laktris och fyra Jenka, och hade det lite jobbigt med det här stående problemen; ska man ge pengarna innan man får det man har bett om, eller efter? Är det säkert att man faktiskt får rätt saker? Och ska man våga säga till om den virriga filuren i kassan räknar fel? Jag är helt såld på den yngre generationen, och de kan få mig på fall himla lätt.
     Men jag kände mig duktig som arbetade 6 timmar ideellt. Det är skönare än att jobba för lön, faktiskt. Saken är den att man får mycket mer uppskattning för det oavlönade arbetet, alla är glada för att man ställer upp, och det kanske är värt den uppskattningen att ställa upp istället för att jobba samma antal timmar för 95 kronor i timmen. Uppskattning står emot 600 spänn in på kontot? Eller snarare 1200, då det är helg och dubbelt OB. Jo, jag tror nästan att det är värt det. Uppskattning är en få förunnad sak i dagens samhälle.
     Min granny är lite söt. Eller knasig. Hon brukar städa ur sin lägenhet ibland. Och varje gång vill hon slänga en massa saker, som mam i sista sekunden lyckas rädda. Idag har en massa pärlhalsband hittat hem till oss, tillsammans med några servettringar från mams morfar, roliga sockerskedar, två läskiga fågelsfotstänger och lite annan krimskrams. Nostalgin själv som man är så lyckades jag rädda en pin från en restaurang vi besökte flertalet gånger i Alcudia, Mallorca i yngre åldrar. Mitt minne är uruselt, men restaurangen kommer jag konstigt nog ihåg. El Loro Verde (den gröna papegojan) finns faktiskt kvar än idag.. (Tack google)

Se hela bilden

     Imorgon bär det av till Sågmyra och Lager 157.  Jag ska, eller kommer antagligen att spendera hela min lön. Så mycket för att spara... Om någon vill hänga på har vi plats kvar i bilen. Hör av sig om intresserad, men vi åker rätt tidigt.

Nu är det grillat på g.
Simma lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0