Vad är väl en bal på slottet?

     Fjärilar i magen, trots att jag försökte lugna dem med ravioli. De blev bara fler. Imorgon har vi bal. Det ska bli roligt att se hur alla ser ut, efter att tusen gånger om försökt föreställa sig varandras klänningar och skor och frisyrplaner. Min isblå (den är tydligen inte ljusblå, utan isblå förklarade F för mig) maräng sitter liite tajt över magen, så det blir havregrynsgröt till frukost och inte så mycket mer under dagen. Dock är det inte superb att svimma, så det blir väl en lunch. Jag kommer inte kunna stå emot magens krav. Men då får han skylla sig själv, för då blir det trängre!
     Var och lärde mig hur jag ska kladda saker i ansiktet på bästa sätt idag, hoppas att det inte gick in genom ena örat och ut genom andra. För då mina vänner, då kommer ni få se en clown i en maräng. En syn få förunnad! Och om jag inte kommer på någon frisyr (dock litar jag fullt på att S är kreativ och full av idéer) blir det en clown i maräng med stripigt hår. Suck. Sen när ska man behöva vara nervös för att närvara på en bal? Skaka, skaka, skaka, skaka bort all nervositet!
     Vilken färg vår ädla springare för åtta är i vet jag ej, men den är av rasen limonusinus långus, så det blir nog bra vilket som. Tur att E finns, så man kan få lite klara besked. Skönt att hon är som jag, lite kontrollgalen, för sådana människor vet alltid vilka tider det är som gäller. Och det är det positiva med att vara kontrollfreak.
     Kvällen kommer spenderas i given ordning: filosofiuppsats (verklighet, kunskap och vetenskap) samt smygkika på NCIS kl 20, engelskaredovisnings prep på pojkväns dator, hell's kitchen kl 22, skönhetssömn. Kladdet och kläder är packade, och levereras hos mormor (som får agera omklädningslokal) imorgon bitti. Frisyrfix kl 11, och avfärd från skolan vid halv fem. Sen smäller det. Det får bära eller brista. Men egentligen, vad är väl en bal på slottet? Det kan ju bli fruktansvärt tråkigt, och långtråkigt och alldeles.... Alldeles underbart?
Kvällen blir vad man gör den till.
Håll dig borta lilla regnmoln.
Fröken fräken ska på bal!

Simma lugnt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0