Bal gånger två och värme, en väldig värme.

     Om man som numera erfaren balgående ska utlägga ett omdöme angående veckans två baler som jag närvarade på måste jag säga tyvärr Polhem, men ni blir aldrig mer än en dålig kopia. Bättre mat, men inte mycket mer än så. Hälften så mycket folk, inget drag, och jag var kanske inte på bästa partyhumöret.. Kanske kommer en bild att leta sig upp, med tanke på hur många kameror som promt skulle riktas mot en. Dock inkluderade de flesta en lätt drogad blick från min sida, så det blir inte många. Men kanske en.
     Den omtalade isblåmarängen har fått tagit lite stryk. Det är diverse spillda drycker och fotavtryck på de nedre regionerna. Kemtvätten får ta och fixa det, och sen åker den nog långt in i garderoben för att tas fram om trettio år när man har mid-life-crisis och vill tänka på the-good-old-days. Jag ska nog stoppa ner en lapp där också som förklarar att jag om trettio år har glömt bort allt det tråkiga och jobbiga, och att det bara är därför som det verkar som om det här var the-good-old-days.
     Värmen har letat sig uppåt och jag tror vi har runt 28 grader i skuggan, eller i alla fall haft under dagen. Vad vet jag som stått inne och jobbat. Det var dock skönt med lite AC i värmen.
     Nu bär det iväg till andra sidan stan. Måste packa kläder tills imorgon. Jag ska nog boka j"ag-har-en-liten-existensiell-kris-och-vill-av-någon-konstig-anledning-klippa-av-mig-en-massa-hår"-klipptid. Och rösta. Det är viktigt.

Simma lugnt. 
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0