Och de nominerade är...

P3 GULD.
Ett underbart sätt att spendera en lördagskväll på.

Och kanske främst för att småfjollor som EMD inte får vara med.
Det kändes lite paradoxalt att se en stor del av Sveriges musikelit och EMD i samma program.
Buhu för Grammis, tacka vet jag P3.

Extra cred till redigeraren eller vem det nu är som fixar och donar med grymt snygg klippning och specialeffekter på bilden. Skönt att inte bara ha Melodifestivalsfilmning på alla galor.

Style of Eye, som vann Årets Dans, tackade sin dotter Viska.
Nog för att udda namn har blivit en vardag, men Viska?
Ett väldigt vackert namn, men faktum kvarstår, udda.

Skrattade mest gjorde jag åt Lykke Li's manager, som läste ett tacktal från henne för Årets Pop, när hon vann Årets Nykomling. Höll helt klart med Anna Ternheims min som flimrade förbi.
Antingen så fanns det bara ett tacktal, och då var det kanske inte hans fel, men det vore mycket roligare om morgondagens headlines blir:
Han läste fel tacktal, utskrattad av 18 004 000.
(Julkalenderskillen hade en riktigt logisk ekvation.)


Jag tjänar pengar denna helg. Great!
Jag kommer säkert behöva dessa slantar i mars.
Att jobba på timmar suger när det kommer till löneutbetalning.
Annars är det nog den bästa arbetsformen, om man frågar någon som aldrig jobbat på fast lön.
Btw, ibland, host, när det blir lite segt med folk, letar sig miniräknaren fram.
Och om jag skulle jobba heltid, mån-fre 10-18, skulle jag tjäna runt 20 papp innan skatt.
Det kan man leva på.
Och med tanke på att skolan tar kol på alla som kliver in genom dörrarna, kanske det är värt det.

Fortfarande besviken att Annika Norlin inte har fått några priser, varken Grammis eller P3 Guld.
Men glad över att Kleerup inte fick några idag.

Och nu är det sovdags för oss tråkmånsar som jobbar och måste torka golven i affärn imorgon för att ingen har vett nog att gå en vända någon annanstans innan de kommer till oss. Det betyder att allt snöslask hamnar hos oss.
Buhu för det också.


Jag har startat med startkablar två gånger på fyra dagar.
(Dags att byta ut batteriet kanske?)
Minus & karossen.
Plus & plus.
Först den ledsna bilen, sen den hjälpsamma.
Om det sprakar lite, så är man på rätt väg.
Och man ska alltid vara snäll mot plus!
(På sist, av först och håll sig långt bort från minus!)

Yey.
Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0