And I’ve got a penguin checking me out.



Vill ha, vill ha, vill ha.
Någon som har tolv tusen som ligger och skräpar?
(A)

     Jag borde lära mig av mina misstag.
Man skola icke jobba i converse. Du får ont i ben och rygg. Ta springskorna!
Vad gjorde jag imorse? Jo, jag tog mina converse, såklart. Och nu har jag en förgräslig smärta (okej, hanterbar smärta) i ryggen, och benen viskar att de har lite ont de också. Suck. Jag kommer aldrig lära mig. Empiriskt lärande fungerar inte på mig, icke sa nicke. Imorgon ska jag ta springskorna, mina fina adidas. Lovar. 
     Han den där tokstollen är i Gbg. Tråk. Själv är man hemma och sliter och jobbar. Tjänar pengar. Och har en ursäkt att inte plugga. Great. Det känns bra, eller kommer kännas bra, fram tills imorgon vid den här tiden. Då kommer helgen kännas bortkastad, värdelös och helt enkelt onödig. Men förhoppningsvis har jag sällskap. Det är bättre så. I alla fall. Jag har ju, i och för sig, skrivit klart mitt curriculum vitae på utländska, och ska lämna in det på måndag. Det är ju bra. Jag har hört att tänka positivt är någe bra. Sarkasm brukar faktiskt funka det också. Men positivitet! Yes! Great..
     Arkitekt ligger på hatthyllan nu i alla fall. Jag ska följa hjärtat och det blir nog något i anknytning till litteraturens fascinerande värld. Hoppas jag. Författare är en dröm, men det här med att faktiskt kunna skriva fiktivt i längre än två A4 brukar inte funka så suberbra. Egentligen är jag nog bättre (läs: har tränat mer) på att skriva facklitt. Tråkigt nog. För skönlitteratur är helt underbart. En kurs i kreativt skrivande kanske kan ändra på den saken? (Och en MacBook 13'' i aluminium skulle helt klart få fart på inspirationen) Just det, inspiration är för amatörer. Det stämmer, ibland. I alla fall när det gäller skolstuff. Då kan inspiration gå och ta sig någonstans. Där gäller det att producera. Punkt.
     Så kanske journalist/reporter/recensent? Dock diggar jag egentligen inte mediasvängen. Tyvärr.
Äsch. Det finns tid. En stund kvar att tänka. Först ska man bli motiverad att plugga igen. Och ärligt talat, just nu känner jag mest att det vore jävligt skönt om den här skiten var över.

For the record, har vi 20 major things kvar innan vi får en spark i baken och snubblar ut i vuxenvärlden.
Great.

Word of the day: Great (with a sarcastic undertone)


Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0