Heja Aktuellt.

     Vilken soppa!
Stackars programledare som samtidigt ska tysta Mohamed Omar som pratar om Palestina-Israel och går till personangrepp på Fredrik Federley (inte för att jag är hans största fan) och villaförorter, som han ska försöka kritisera Riksdagens utredare om deras brist på källkritisk analys i utredningen angående hurvida Rosengård har islamistiska extreminister eller ej. Tillslut räddar producenten honom, och tiden för inlägget tar slut.
Och sen slutar väderdamens knapp att fungera. Jag tittar helt klart för lite på nyheterna nuförtiden.
     Innan nyheterna tog vid, lyckades jag se 2/3 av Popcirkus. Skönt program, lagom hög nivå och bra musik. Lite darrigt på sina ställen, och lite fnissigt från Luuk och hans kompanjon. Värt att följa? Japp. Hoppas på samma nivå och mysfaktor throughout hela allt ihop.
     Min pluggkväll blev en SVT kväll. Just nu Babel, och diskussion om det eviga ämnet bipoläritet. Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva är en bok jag känner att jag inte borde, men vill läsa. Det här med recensent känns allt mer aktuellt för mig (alltså, mer aktuellt än vad det var igår när jag kom på idéen). Främst böcker. Man får en ursäkt att läsa, great! (: Ibland hatar jag verkligen att jag inte kan ta och bestämma mig någon gång. Teckentolk, fritidspedagog, arkitekt, recensent, bla bla bla. Det är fasen inte enkelt, det här med framtiden. På något sätt har dock känslan av "lugn-du-hinner" börjat att infinna sig, vilket är skönt. Jag har nog insett att det faktiskt finns tid till att göra allt det där, resandet, pluggandet, familjandet och levandet. Och på ett år, hinner man en hel del.
     Nästa år (mina år är fortfarande läsårsbundna, så läs: nästa höst) ska jag titta lite på världen. Inget plugg! Jobba, ut och resa, jobba, ut och resa, läsa, allmänbilda mig, skriva, jobba, ut och resa. Och spara pengar. Massor med pengar. Miljonär innan trettio, endast tack vare sparade tillgångar?
     Musikmixen som börjar på torsdag verkar som ett bra program, nu när Gardell har lämnat etern. Prisa gudarna för Pulic Service! Kanske inte fullt så fanatiskt, men tack ändå. Jaja, nu är det back to the teve.

Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0