Grammisgalan och P3.

Jag är lätt kär i P3. Dock är Mammas Nya Kille det värsta som finns.
Det är en hatkärlek.
Men jag tackar gudarna för att RixFM har försvunnit.
Klarar mig väldigt bra utan, tack.

Såg på Grammisgalan igår, och blev besviken på juryn. Man kan väl i alla fall tänka lite pedagogiskt?
Det är inte så snällt mot alla andra bra svenska artister att Kleerup "poliser-är-torra" vann alldeles för mycket.
Hm. Var tvungen att researcha lite grann, vad var det nu han vann igen?
Årets nykomling, kompositör och producent.
Tre stycken.
Okej, men det kändes som om han var uppe på den där scenen hela tiden.
My bad.
I vilket fall borde Annika Norlin ha vunnit fler än en.
Jag har inte lyssnat på Anna Ternheim så mycket, hon fick kvinnliga och album (som Hello Saferide borde ha fått), och tja. Kanske är värt en lyssning.
Winnerbäck borde ha fått årets liveakt. Snacka om att snålåka på en tant, Robyn. Inte snyggt.

Jag ska i alla fall inhandla några skivor  och upptäcka både nya och gamla artister såhär i början på året, av dessa artister:
Timo Räisiänen
Markus Krunegård
Anna Ternheim
Håkan Hellström
E.S.T (som förövrigt fick den mest välförtjänta grammisen, Årets jazz)
Hello Saferide
Bruce Springsteen
Trazan och Banarne
Kent

Man skola stödja och främja skapandet av den svenska musiken, speciellt med tanke på nya lagen om nedladdning i april. Men främst för att jag är oldfashion och vill kunna hålla i ett skivfodral medan jag lyssnar.
Dock kommer det bli en dyr start på året.
Sänk priser på cdskivor, tack.
Och återöppna Rocks i stan!
En Bengans skulle inte heller vara helt fel...


Simma lugnt

Kommentarer
Postat av: Jess

Jag tycker om dina inlägg och du är alltid intressant, om inte inspirerande!



2009-01-08 @ 21:43:55
URL: http://dontevergiveup.blogg.se/
Postat av: malin

anna och timo för 99kr styck på cdon (:



(melissa horn med!^^)

2009-01-08 @ 22:57:07
URL: http://allthosesmallprints.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0