2+1 väg och nedrans vajerräcken.

Gävle-Hudik.
Fy fasen vilken tråkigt stäcka!

Och ärligt talat, jag förstår inte poängen med 2+1 vägar. Det är helt otroligt idiotiskt och bidrar med tokomkörningar av stressade bilister när det finns diverse alldeles för långa långtradare på vägen. Pappa säger att de har räddat många liv. Okej, jag kan förstå att om man har räcken så kommer man inte någonstans om man skulle sladda till eller så, men saken är att det kräver en stor potion koncentration för att undvika räckena. Jag satt som på nålar Söderhamn - Gävle, främst för att det var mörkt och stänkte upp vägsalt och diverse vätskor, men också för att jag inte skulle göra som mina passagerare, somna.
Och att hålla sig vaken på motorväg en längre sträcka är ett hårt projekt.

Helgens kommentar:
Heja Morgan! Gud vad skönt att ingen bildskön idolfjolla kommer vinna i år! Heja Tippen!
- Mamma, apropå Morgan Allings Let's Dance debut i fredagskväll.  


Simma lugnt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0