Those good old days.

     Vi satt och diskuterade högstadieminnen istället för att plugga inför KK provet. Vad jag längtar tillbaka... Kommer ihåg Honken, springandes genom korridoren för att få fatt i rektorn; svaren till nationella proven i svenska har läckt ut! Det naiva i att tro att vi var den första och enda skolan. Ser mig själv komma in i klassrummet första dagen, lite för sen och fick därför sitta längst fram, antagligen var jag knallröd i ansiktet. Vi sitter i student hall och spelar kort. C vågar sig upp på scen för första gången. Fake Factory, med stora tillfälligt-avbrott-skyltar. Jag på en skateboard, sjungandes som en duracellkanin. Vara föräldrar åt ägg. Bygga månlandare. Northen Lights project. November Jam. Crazy Hat Day. Halloween. J som lär mig hur man dansar fast man står still. Hur man aldrig var trött under skoldagarna, fast rasterna var 5 minuter. En vårdag på den lilla gräsmattan, Solero Exotic. Back to the 60's hos F. Biljard, med J liggandes över borden. Fia med hutt. Schack med hutt. Födelsedagar i oändlighet. Stor kartong, fylld med balonger. Hosta. Bailando, och att bara min mick funkade. Tjejbråket, alla grät hos kuraton. Med Evans i Boulongern. Harris. Math is power. En världsomsegling under havet. På västfronten intet nytt. Utvandrarna. Kameltå. Hemkunskap med matpåsar som spricker i botten. I med alla sina olika hårfärger. Skrivandet. Kompisarna. London, London, London! Sista kvällen med gänget, urartade totalt. 1,5 km på två timmar i sommarnatten. Titta ekorren!
     Jag skulle inte ändra någonting om jag fick göra om det. I would do it all the same.

Kommentarer
Postat av: ika

grejen är att nu när man tittar på det här känns det så jävla lame. men ååååh vad dom tre åren inte gick av för hackor!!

2009-02-18 @ 22:09:10
Postat av: Julia

Ika du har så fel, det är inte alls lamt!De där tre åren var ju så jävla bra när vi hade dem :P Men jaa, nog har man gjort en del skit sen dess haha. Då var man snäll och oskyldig.

Men tusan vilken bra sammanfattning du fick ihop Z, även om en massa grejer är borta liksom :D

2009-02-24 @ 21:56:09
URL: http://juliasmedberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0