Think that applesauce is gonna get you a date tonight? (Well, you might just be wrong)

     Applesauce. Ett ord som borde användas oftare. Helt klart.
Fredagen den trettonde ett litet tag till. Grattis älskling, är snart gammal nu.
Imorgon är det värsta dagen på året. Och jag ska jobba! Yes! Äntligen finns det något bra med att ha extraknäck på helgerna. Jag har ett skäl att försvinna några timmar på alla fucking hjärtans dag. Great! Imorgon kväll blir det Spegeln. Det blir lagomt. ^^
     När jag rullar hem om dagarna, har jag börjat köra en ny väg. De nya husen bakom oss har förökat sig i stadig takt, och det börjar se ut som ett villaområde. Vädligt kul att krypköra fram och sicksacka mellan lastbilar och jordhögar, och hoppas att man råkar komma åt tutan, så att någon av alla takmänniskor blir rädd och ramlar rakt ner i en snöhög. Kan se det framför mig, och det ser fantastiskt roligt ut. Sprattlande ben som sticker upp. Heh.
     I vilket fall, det värsta med nybyggda hus, är osymmetrin som verkar vara ett genomgående tema. Osymmetri, mitt herrskap, lyckas inte alltid med sitt syfte; att vara fräscht, trendigt och lite awkward-snyggt. Njae, ibland blir det helt fel. Som ett av husen som rest sig i askan. Inget tak som sticker ut utanför väggarna? På ett tvåvåningshus? Hur tänkte ni egentligen? Och det där huset som ser ut som en affär? Megafönster i varierande utformning, rakt ut mot gatan? Inte det smartaste kanske?
     Jaja, alla ska väl få ha sitt drömhus, I guess. Dock inte i Pinebay. Det är röda villor med vita knutar och rött tak som gäller. Punkt slut. Helt plötsligt är jag omringad av vita hus?! Suck, har ni inget konservativt i kroppen...?
    Jag har lärt mig att den ställning som jag just nu ligger i (och har en tendens att hamna i när jag ligger vid datorn) kallas Kobran på yogaspråk. Kobra är en orm. Jag tycker inte om ormar. Är det därför ryggen protesterar så mycket? Bara en tanke, liksom.

Nu är det sömn som gäller. Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0