I would rather be black than swedish.

     Filosofi är det bästa ämnet. Det är bara så. Just nu samhällsfilosofi. Vilket är, i stort sett, allt man vill men inte hann diskutera på samhällslektionerna som vi inte har längre. Idag var det Simone de Beauvior för hela slanten (och jag har great issues när det kommer till att uttala efternamnet hennes). Vilket oanat ledde oss in på jämnställdhet 2009. Som ledde till utbildningsradion program om fröken Sverige idealet om att vara blond, lång och smal. Men det är inte mitt ideal?
     Jag är i en konflikt med mig själv. Egentligen är nog fröken Sverige idealet mitt ideal. Men när jag tittade på programmet ville jag bara ställa mig upp och utbrista hur otroligt tråkigt ideal vi har. Att vara blond, lång och smal, det är rätt många i Sverige. Tänk att vara annorlunda. Jag är hellre annorlunda, än att vara tråkigt svensk. För lets face it, svenskar är rätt tråkiga. (Jag har förövrigt ingen djupare psykoanalys på detta, utan släpper helt enkelt tråden helt. Punkt.)
     Syster fyller år idag. Congrats. På morgonen när våra ostämda röster bröt tystnaden, såg jag hur mycket äldre hon har blivit. Jag blev rädd. Hon var stor, och tackade uppriktigt och ärligt för presenterna hon egentligen inte önskat sig. Då förstod jag att jag också var stor, men att hon egentligen är mer mogen än jag. Tror jag i alla fall. Eller så beror det bara på att jag inte kan se mig själv utifrån, och de gånger jag kan se mig utifrån, är de gånger jag screwar upp, säger något totalt onödigt som verkligen inte var roligt, eller när jag blir för barnslig. Och då är man inte speciellt mogen. Så jag accepterade det faktum att min syster är mer mogen än jag, och åt snällt upp frukosten. Min present var försenad, såklart, omogen som jag är så planerade jag inte så bra. Den kom på eftermiddagen i alla fall, så när hon kom hem fick hon den. Eller, fick och fick, jag gjorde en ballongjakt ^^. Fast det blev för svårt att få in pocketböcker i ballonger, så det blev papperspåsar där man kunde läsa "Detta är en förklädd ballong" på. Jag insåg då, att hon inte har blivit så mycket större, egentligen. Hon har barnasinnet kvar, och sprang full av iver runt i huset för att hitta hennes presenter. Skönt. Vi kanske är på samma plan. Fast det känns som om hon växer ikapp mig. Tokfort.
     I två dagar i rad har jag fått en hemsk huvudvärk runt två tiden. Hemsk som i verkligen hemsk, så att 400 g Ipren bara nästan hjälper. Vet ej var den kommer ifrån. Äter, dricker, sover. Har övervägt möjligheten att jag har fått en hjärntumör, men pepparpeppartaiträetttvåtre så tror jag inte det. Ska försöka med att sova bort den nu i alla fall. Och springa upp aptidigt imorgon för att plugga som en tok till KK provet.

Simma lugnt

Kommentarer
Postat av: J

Hoppas du frisknar till! :)

/Ha ett trevligt sportliv <3

2009-02-20 @ 16:29:59
Postat av: hanna (kusin)

ja Stina är inte längre den där lilla söta ungen som hon var varje julafton! hon börjar bli en kvinna, eller qvinna, som det stavades förr i tiden! Grattis till henne!

2009-02-22 @ 00:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0