Ögonfärger och nu är våren här.

     J utmanade mig precis. På ögonfärger. Den som kan flest ögonfärger på bekanta vinner. Och jag blev hemskt osäker på en massa folk. Jag vet att jag har typ olivgröna ögon. Och att V har sjukt klarblå ibland. Ett av mams ögon bråkar, det skiftar mellan brunt och grönt. Det andra är blått. Syster har... blå? Gröna? Inte bruna i alla fall... Och pap? Blå?
     Det är intressant i vilket fall. Att man kan umgås med människor så mycket utan att verkligen se dem. Utan att lägga märke till ögonfärgen. Fast man ser dem i ögonen när man pratar. Hm. Jag ska kolla upp det. Så bli inte rädd om jag kikar lite extra. Jag vill bara se dig på riktigt.

Simma lugnt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0