Nu tuffar vi söder ut.

Tuffetuffetuffe tåget går, ut i vida världen.
Den som femtio öre har, får följa med på färden.

     Tuffas ska det, och långt bort, ända till Halmstad! Herregud. När man måste ta nattåg någonstans för att vara där senast 12.00, är det för långt bort. Dock är vi duktiga och tuffar istället för att flya. Bra jobbat och tummen upp.
Men jag klagar inte, vi ska inkvarteras på Grand Hotell, så vi får nog mat och säng i alla fall.
     Nu sitter jag i skolan. Helt i onödan. Det har vart i onödan sen 12.10. En hel timme i onödan. Tänk vad mycket PA jag inte skulle ha gjort på den timmen. Men tänk vad skönt att ha varit hemma. 
    Hemma är jag snart. Ska bara vänta in bussen först. Sen hem. PA. Packa klart. Äta eller åka tidigare och köpa mat. Kan bli dyrt. Mam betalar kanske. Sen de små sjuåringarna. Roligt. Sen dusch, och sen tuffar vi. Måste komma ihåg biljetter och kamera. VIktigt viktigt viktigt.
     Korta meningar slår bättre. Det är inte så tankekrävande att skriva dem heller. Bara skönt. Äsch. Jag jiddrar bara.

Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0