Home again, men inte speciellt ljuvt.

     Nej. Det var mig bråkigt det här. Igår ville jag inte annat än att komma hem till vårväder och tunna kläder. Insåg precis att jag hellre stannat kvar en vecka till..
     Inkasserade 1000 kr idag. Vi blev en blocket-familj och sålde iväg två cyklar. Det var trevligt, alla pengar som kan fås behövs inför sommaren. Dock vet jag inte riktigt hur det blir med ekonomin efter vår tågluff.. Alla de där resorna kanske måste vänta ett halvår innan ekonomin ligger på plus igen. Känns surt, men värt det. Tre veckor i Europa kan inte slå fel.
     En fundering som väcktes under helgen var om alla firar påsk som vi gör, eller om jag bara har trott det eftersom jag aldrig har firat påsk med andra än släkten. I fjällen var det antipåsk. Inget pynt, inga godisägg, inget påskbord. Alla tre är förståeliga, eftersom att vi var just i fjällen och det blir lite logistiska problem om man ska fira på lördagen för att städa och packa ihop på söndagen. But still? Är det bara min familj som firar påsk på detta vis, eller är det något allmänt? (Läs: är vi konstiga eller bara vanligt tråkigt svenska?) Hm. Skumt.
     Efter att ha flytt påsklovet och våren, ligger jag starkt efter på PA fronten. (Förslag, Boken om min tonårstid: På PA fronten intet nytt) Det kändes extra tungt att logga in på msn och se att AS är klar. Hårt bakslag som ledde till beroendeframkallande aktivitet hela dagen. Vilket resulterade i en ickebefintlig produktivitet. Imorgon ska jag skärpa mig. Upp i tid, skriva skriva skriva, besök på Kultur och Fritid och sedan skriva skriva skriva. På onsdag blir det panikplugg för Ge A prov och på torsdag panikskriv för Approachpaper #2 inlämning. Back to normal från och med imorgon alltså. Några timmar kvar av ledighet och förnekelsen..
     Pap är lätt handikappad, eller handikapad, då det rör just handen. Han lyckades få en lekstuga på handleden, hur man nu lyckas med det med tanke på hur stor sannolikheten borde vara. Så han springer omkring med gipsad underarm och är om möjligt mer ivägen än tidigare. Därför gjorde jag idag mitt livs första köttfärslimpa. Och den blev ätbar, hör och häpna! Haha. Han kan dock inte smita från allt för han skadade "rätt" hand, vänster, med tanke på att han är högerhandad. Så han smet inte ifrån att behöva skala två morötter och skölja ett äpple. Rätt ska vara rätt.
     Nästa helg kan bli riktigt rolig, ska bara ta mig i kragen och krafsa ihop ett program och en deltagarlista som skola mailas ut och så är det nästan klirrat och klart. Ringa cateringen och meddela allergier, få nycklar till lokalen och läsa på lite om föreningsteknik. Kan som sagt bli great. Många anmälningar. ^^
     Nu vankas sängen. Ska försöka sova med två stora godispåsar stirrandes på mig. Självdisciplin på topp? Njae.

Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0