Äntligen hemma i en stad med rimliga gångavstånd.

Jag andas ut. Finally. Jag är inte konstant omringad av folk med åsikter.
Det är faktiskt väldigt jobbigt att vara på European Social Forum i Malmö.
De flesta är anhängare av vänsterfalangen, och alla har en åsikt. Alla har hittat deras sanning.
Och mitt i allt det där kommer jag. En filur som letar material till PA och inte riktigt vet vad hon tycker och tänker om miljöfrågan, flyktingfrågan, kärnkraftsfrågan och alla andra nedra frågor som man ska ha en åsikt om!
Suck.

Aja, jag har hittat mitt PA. Globalisering och fred; Kan globaliseringen leda till världsfred?
Kommentera gärna om ni har åsikter.
Och jag har hittat två stycken professorer, en från New York och en från San Francisco.
Nätverksbyggandet gick bra i alla fall. Den ena bjöd till och med in mig till the States.

Så after all var ESF bra. Men det var väldigt mycket "Skriv på för XXX!" "Rädda XXX!" "Demonstrera för/emot XXX!"
Även "kravaller" några kvarter från mitt hotell. Men så tungt som jag tydligen sover, hörde jag ingenting, utan blev smått förvånad av löpsedlarna på Malmö Centralstation.
"Har de inget vettigare att skriva om?" frågade Schröder
När jag kom till Sthlm var det nya löpsedlar. Då kom jag på att Sverige är större än Skåne, och att det bara var Expressen i Skåne som hade det på förstasidan och löpsedlarna. Ingen annan är intresserad.

Nu är det tillbaka till verkligheten och det kommerciella samhället igen.
Miss Secret Agent på trean.
Och jobb imorgon.


Tjingeling
K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0