I'll always be your friend, until the end.

Fasching. ^^ Mmm. Underbart ställe.
Det ser ur som man föreställer sig en riktig jazzklubb. Tegelstensväggar, mörkträ, en bar i varsitt hörn, några bord med stolar charmigt ihopträngda och en balkong med alldeles för lågt i tak. Mitt i alltihopa en scen, och då menar jag verkligen mitt i alltihopa, för det är inte speciellt upphöjt eller i ett eget hörn. Musikerna är så nära inpå som det går.
Dit ska vi gå fler gånger.

Rigmor var, som alltid, bra. Jag kom på efter ett tag att jag faktiskt somnade på hennes konsert i konserthuset där hemma. Det är inte det att hon är dålig, utan att jazz är så. Om du inte är helt klarvaken, blir man ite sömnig av jazz. Jag kom också att tänka på vad vi sa för något år sen i storbandet.
- Det är jättekul att spela jazz, men sjukt tråkigt att lyssna på.
Nog för att alla inte håller med om sista delen på den definitionen, men jazz måste vara riktigt varierat, och lite mer upptempo jazz, mot funk och blues, ibland för att man ska hålla intresset att titta på det. Att ha det som bakgrundsmusik när man sitter och softar på kvällen, helt underbart. Men jazzkonsert, njae. Som sagt, mycket variation, och det är det bästa du kan gå på. Men om man bara kör softjazz i två timmar, tja, det blir lite långrandigt.

Hon hade dock en riktigt grym trummis igår, drog av ett hejkomochhjälpmig solo. En annan stod och bara gapade.


Så en lyckad storstadskväll, helt klart. Hade vi beställt bord och käkat på Fasching hade det varit ännu bättre, för maten såg riktigt god ut. Men helt klart lyckat.
Att man sen stannade på Clarion Hotel Sign, som var riktigt snyggt, stilrent och classy, drog inte precis ner omdömet. Det gjorde däremot kvällens sista stopp, Burger King. Jag blev påmind om varför jag inte äter hamburgesas längre. Det är fasen inte gott.


Nu ska vi dra mot Naturhistoriska och återuppliva lite barndomsminnen. (:

Simma lugnt.
K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0