Helg, finally.

Äntligen fredag. Kan andas ut lite grann.
Även om dagen inte alls gick som den skulle och jag är skitarg på mig själv.
Det är i alla fall inte skola under helgen.

I helgen ska jag roa mig med att läsa ut Brott & Straff. Den börjar bli riktigt intressant, men delvis riktigt brutalt äcklig. Jag är inte riktigt van med verkliga verklighetsbeskrivningar, men börjar vänja mig nu. När Brott & Straff är klar, ska jag hugga in på Arundhati Roy "The God of Small Things". Vet inte ens vad den handlar om.
Sen blir det boken som jag verkligen vill läsa, "Lycky Jim" av vadhannuheter. Det är inför CAE testet. Och boken är inte en tjock, dammig, 1800-tals bok med jobbig gammaldagsengelska. Det är en 1950-tals bok som påstås vara rolig. Och helt nyinköpt. Bara för vår skull. (:

När vi ändå är inne på böcker vill jag verkligen att alla ska läsa "En bön för Owen Meany" av John Irving. Helt underbar bok jag läste i ettan, och som jag ska inhandla för att kunna läsa en gång till, och en gång till, och en gång till, och en gång till. Love it.
Frank McCourt är också en superbra författare. Och Khaled Husseini. Och Johanna Nilsson. "Genom tavlan ut ur bilden" har jag läst för många gånger.  "En mus för alla tider" är en mysig bok det med. Och "Alkemisten".
Jag skulle kunna fortsätta för länge. Men jag ska jobba imorgon. Bland böckerna. ^^

Jag har också allvarligt börjat fundera på om bibliotekarie är ett bra yrke. För att ströva omkring bland böcker hela dagarna har jag verkligen ingenting emot. (:


Nu är det god natt som gäller.
Jag ska genomgå 5-6 sömncyklar och REM-sömn. Så det är bäst man börjar i tid.


Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0