Allmänbildning, Sara Kadefors.

HÄNGA UT - Ur manus.


"Jo, säg som det är, du skulle gilla det! Du skulle gilla att jag ville veta vart du skulle gå hela tiden, att jag höll på och ringde och ville ha kontroll. Du skulle gilla att jag hade åsikter om dina kläder och ditt sätt och... Fan, man skulle kanske börja slå brudar på käften. Köra lite hårda tag så där. Trycka upp tjejer mot väggen och ta dom mellan benen. Flirta med allt och alla, försvinna i perioder, lova saker och inte hålla dom, dyka upp oanmäld och vara coolast i stan, kanske helt påtänd och oberäknelig och jävligt spännande. Va?"

/.../

"Jag glömde säga vad man kan göra mer när man dricker te... Man behöver inte prata. Man kan lyssna på musik. Man kan sitta och stirra framför sig och peta näsan, eller... Man kan äta glass! Man kan lägga sig på sängen med kläderna på, eller av. Man kan få ett täcke om man fryser, eller inte om man inte fryser. Man kan berätta vad man drömde. Någon kan lyssna. Man kan strunta i att berätta. Någon kan fråga och tycka att det är okej att man inte svarar. Man kan somna om istället. Bredvid någon. Bredvid den som man skulle dricka te med."

-

Bra pjäs. Varierande. Aktuell. Sockersöt ibland. Bra.



Höstlov=vila? Inte riktigt då.

Kommentarer
Postat av: ika

men va bra! då kan ju du tala om för mig varför i helvete den heter Hänga Ut? för jag har inte redigt kunnat lisat ut det...

2008-10-30 @ 22:48:51
Postat av: ika

fast jag vet nog nu. typ.

fast det där Utet kan nog dö ganska hårt

2008-11-01 @ 03:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0