Kanske ska jag bli AD. Eller reklammänniska.

Jag har börjat att fundera påtok för mycket på vad jag vill bli. Fritidspedagog skulle vara så otroligt sjukt roligt, men hur länge? Jag vill inte bli en av de där tjuriga tanterna på fritidsklubben som har jobbat där för länge för att utbilda sig till något nytt och tar ut sin frustration på barnen.
Jag vill kunna jobba med barn med engagemang och entusiasm. Jämt.
Det kanske är därför man inte ska ha det som sitt yrke.
Man har en fritid också (oftast).

Så... Nu när jag sitter här med vårt infoblad, funderar jag på om man ska utbilda sig till art director eller copyrighter eller så.. Någon slags reklammänniska som håller på med layout och sånt. Det är ju faktiskt kul. Och man får vara kreativ. Och man producerar något.
Hm.

Mitt dumma infall om att bli arkitekt har jag förkastat i alla fall. Jag fick för mig det i fredagseftermiddag och började snoka runt lite på internätet.

Sex år. No way.
Sthlm, Gbg eller Lund. No way.
Intagsprov. No way.

Så det infallet åkte i papperskorgen. Efter ett litet snyft.


Nu ska jag snoka runt på internätet och se om det finns några hinder i min väg för att blir en jobbig reklammänniska.

Simma lugnt.
K.

Kommentarer
Postat av: Denise

du behöver inte svara på mina sms. Det är lugnt. Det är lugnt.

2008-11-10 @ 16:46:06
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0