Apropå ingenting.

KÖRKORT. (:
Sen en vecka tillbaka.
Frihet.


Helgen har spenderats i Gbg med pojkvän. Har varit idrottssupporter.
Kallt, definitivt. Men roligt.
Hade inte så höga förväntningar, men det blev en bra helg tillslut.
Trevligt folk, de där skrinnarna. (:

Snön har kommit på riktigt nu. Här inne i stan är det någon dm i snödrivorna, men ute hos oss är det tydligen en halvmeter. Har inte hunnit hem efter helgens strapatser, så får väl se ett vinterlandskap när jag kliver av bussen vid fem-sex ikväll. Det börjar faktiskt kännas normalt att komma hem vid den tiden, istället för nio-tio varje kväll. Ibland är det skönt att komma hem och bara vara, ensam, innan familjen anländer. Nog för att syster oftast är hemma, men sen försvinner hon på träning och jag har hela huset för mig själv. Förutom gästrummet/tvättstugan/bastun. Dit vågar jag mig inte. Fortfarande lite mörkrädd antar jag. Eller paranoid, det beror helt på hur man ser på det.

När jag tänker tillbaka på året 2008 på min ålders höst, kommer jag tänka på en massa saker, antagligen, om jag inte har glömt dem. Men utmärkande är Brämhults. Brämhults Smoothie. Oftast Blåbär-Hallon.
Jag är för lat för att göra egen. Och det är en otroligt bra reskompis. På tåg. Som svischar fram i Sveriges alla vrår och kanter. Jag älskar att åka tåg, har jag sagt det?


Apropå ingenting läser jag numera mjukporr. Lady Chatterley av D H Lawrence. Kanske mer korrekt sensuell skönlitteratur. Eller en sexuell roman. Inte vet jag. Har bara läst några sidor än så länge. Återkommer på den punkten när definitionen blir klarare.


och efter sacomässan har ägt rum och passerat har jag inte blivit klokare.
framtid, framtid, ack så bitterljuv. kan jag inte bara få vara tonåring för evigt?


simma lungt, people.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Grattis till körkortet :D

2008-11-25 @ 19:01:12
Postat av: K.

Tack ^^

2008-12-02 @ 17:58:12
URL: http://letssavetheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0