Skolarbetet tunnas ut, finally, och betraktelser från ingenstans.

Nu har vi bara tre, kanske fyra saker kvar i skolan. SKÖNT.

Det är rätt intressant att betrakta världen ibland. Sitter och funderar på om någon skulle betrakta mig, hur man skulle se på mig. Detta är mycket due to att GDs "grattis-du-fyller-arton-och-fyll-i-detta-så-publiceras-det-på-din-dag" formulär har kommit. Sista frågan "Beskriv dig själv med tre ord". Några förslag?
"Oplanerad, oplanerad, oplanerad" känns så tråkigt.

Tillbaka till betraktelser, jag dömmer människor jättefort. Och jag är inte ens medveten om det. Jag går omedvetet runt och stämplar folk som "fjortis", "lodare", "skateare", "innepinnekille", "tönt" och så vidare. Det är ju hemskt!
Varför gör jag såhär, när jag hatar att andra stämplar folk?
Till exempel så var jag på stan idag, och tittade på jagvetintevad, och såg en person. Och dömde ut denne på en gång som dryg, pantad och helt utan personlighet. Det här är en stämpel som jag sätter på rätt många som jag ser på stan osv, men det kändes som att jag först nu blev medveten om vad jag höll på med. Kändes förjävligt, kan jag lova, att inse sånt om sig själv.
Jag är sjukt ytlig. Egentligen. Tragiskt nog. Och dömmer folk gör jag också. Tragiskt nog.

Därför undrar jag vad folk sätter för stämplar på mig. Det känns lite läskigt faktiskt. När man tänker på det.
Jag vill ju inte bli stämplad, jag vill vara den jag är utan att någon ska placera mig i ett fack.

Leva som man lär, bullshit. Lära av hur man lever, är nog bättre. Och jag har mycket att lära mig. Helt klart.

Aja. Nu ska jag försöka att inta lite sömn innan fredagen börjar. Undrar hur den ska gå ihop?

Simma lugnt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan :)
hoppas din dag varit bra ;)?
kram!
www.enlitentax.blogg.se

2008-05-08 @ 22:13:20
Postat av: Anders

förslag på beskriv dig själv med tre ord... Ganska svårt nu pga din personlighetsförändring. Innan skulle jag ha skrivit sarkastisk, men det gäller inte så mycket nu längre. Funderande kanske, du verkar fundera mycket. Äh, jag vet int, du får komma på nåt själv...

2008-05-11 @ 22:29:29
URL: http://flumungen.blogg.se
Postat av: K.

Haha, personlighetsförändring?
Ballt.
Okej, aja, tack ändå (:

2008-05-12 @ 10:58:13
URL: http://letssavetheworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0