Örebro, här kommer vi!

Ännu en helg away from home. Denna gång bär färden iväg till Örebro och RUM-festivalen 2008. Det kommer bli sjukt roligt och vi kommer vara så trötta när vi kommer hem att vi kommer ramla rakt ner i våra sängar. Och sängen kommer bli skön efter en helg på liggunderlag i skolsal. Äsch. Vi är hårdingar vi musiker. (:

RUM fyller alltså 30 år iår. Det är ballt, att de har funnits så pass länge. Men varför de valde rosa som 30 årsjublieumets färg är för mig helt obegripelig. I alla fall, så tycker jag att det är en massa jubileum iår. Vårruset fyller 20 år (som jag förövrigt sprang på 33 minuter, sex minuter efter lillasyster. Stolt till tusen.), RUM fyller 30 år, jag fyller 18 år (okej, kanske inte riktigt ett jubileum, men värt att nämnas)... Och... Erm... Aja. En massa jubileum helt enkelt.
Usch, vad opepp jag är just nu. Jag vill vara helt lyriskt och hoppa runt, men bussresan till Tjeckien tog liksom bort all charm (om det nu fanns någon innan) med att åka buss med orkesterfolk. Och Denise, vi sitter inte bakom toan denna gång! Jag ska försöka se det positiva i att jag slipper en China-lektion till, en bit av svenskan och får vara i en ny spännande stad en hel helg. Min framtida studentstad om allt går enligt planerna, dvs. Det har jag också tänkt på. Vill jag verkligen bli fritidspedagog? Träffade min käre vän Tobbe, och han föreslog strippa i Berlin. Det tåls att fundera på.

Sitter och tittar i programmet inför helgen, och hittar en hel del vrickade namn. Vem döper en orkester till "Playstation"? Och vad är egentligen "Ackordioncrew"? Om man tar sig till Olof Palmes Torg i Örebro på lördag klockan 13.30 kan man se "Blåbär med mjölk". Och "Bortblåst" spelar  på Våghustorget samma tid.
Nej, tänk vilken fantasi somliga har. Det har inte riktigt vi i "Stora Blås". Tjoho. Vi låter ju riktigt spännande. (:


Jag är trött till tusen just nu, och vet faktiskt inte varför då vi faktiskt sov hela natten (förutom när Sigrid tyckte att jama var något jättebra att göra mitt i natten, för då kanske någon klappar på en). Sånt är livet. Nu har jag en timme och 40 minuter kvar av min skoldag. Sen börjar helgen.

Se upp Örebro, för nu kommer musikerna!
Håll händer och fötter innanför husen om ni inte vill dras med i allt det roliga. (:





Simma lugnt.

Kommentarer
Postat av: Jonn

Ja assà hörru Kajza... Om jag fàr gissa sà gör ni eller förbereder ni just nàn sorts avslutningskonsert... Om ni inte vann kan det ju hända att ni lyssnar pà en annan orkester just nu..



Vann ni?



Det làter verkligen nice att àka till Örebro med orkesterfolk... Det göre



//Johny-G

2008-05-25 @ 13:10:38
URL: http://jagarifrankrike.blogg.se/
Postat av: Denise

Vilken jäkla helg det var!

2008-05-25 @ 21:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0