Visst är gräset grönare på andra sidan, och I found them!

ICA MAXI, I LOVE!
En hel underbar vacker halv hylla med gula packet. Seriöst, det är verkligen underbart goda kex.
TUC, always and forever.

Tillbaka till ämnet.
Som ikväll, snarare inatt (och dessutom natten innan skolan kör igång igen) blir det där jävla tjatet om kärlek.
Gräset verkar helt klart ruggigt grönt på andra sidan staketet.
Och det var så länge sen, eller det känns så, i alla fall.
Nu ska ju jag inte sitta här och klaga egentligen, det finns folk som har det bra mycket värre än mig.
Jag har underbara vänner, och skulle ju helt klart överleva med god marginal tillsammans med dem.
Men nu var det ju den där jävla tvåsamheten som man saknar.
Du vet, krypa in i någons famn, bara hålla i hårt och säga jagälskardigsåjävlamycketattjagsprickerochsläppaldrigtagetommigsnälla.
Varm choklad mitt i sommaren, och isbitar innanför tröjan på vintern.
Inte behöva utbyta ord, bara en blick, och sen är man påväg mot horisonten, bort från allt vad vardag heter och påväg mot ingenstans.

- Vadå? Nej, jag har inga förväntningar alls på hur ett förhållande ska vara..

Right now, så borde jag så nedra mycket sova. Med tanke på att dagens ord är: pluggångest.
Eller, det kanske inte hade något med varandra att göra.
Sak samma. Pluggångest var det.
Det borde stå med i SAOL, helt klart.
(Googla på det om ni inte vet vad det är. Allmänbildning gott folk!)

Definition: Att känna ångest inför kommande skolvecka pga allt skolarbete som man borde ha gjort förra veckan, men man bara smet ifrån och nu sitter man här, runt tolv på söndagskvällen och funderar på om vi har någon krita i huset så man kan smita ännu en dag.

Jag ska nog köpa Adele's skiva "19". Hon är rätt grym faktiskt.
Kan dock inte riktigt fatta varför detta var ett av resultaten när jag sökte på just "Adele".

 

Världen slutar aldrig att fascinera mig.

Simma lugnt.

Kommentarer
Postat av: Julia

Wtf. Adele - Chasing pavements, kanske den mysigaste låten på länge :)

2008-03-04 @ 17:44:45
URL: http://theelevator.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0