Helt fucking jävla ointressant, men det är viktigt för mig.

Imorgon blir min ponny provriden.
Jag har haft henne i 7 år, det blir kanske den 8 sommaren, om hon inte blir såld.
Allting känns helt overkligt, jag går omkring men ser bara på, deltar inte i processen.
Vi har haft henne till salu i ett och ett halvt år nu, men det har inte hänt något, så man har inte känt av det. Även om det alltid har legat och tryckt i bakhuvudet.

Om hon blir såld nu, kommer jag garanterat att bli en soffpotatis, festprisse och gå in i väggen.
Hon är min motion, min bortförklaring och min avkoppling.
Jag hade nästan magrutor i sjuan, för jag red varje dag.
Jag har inte varit på många fester i mitt snart 18 åriga liv. Vill man inte säger man att man ska upp tidigt och rida dagen därpå. Folk tar avstånd och frågar inte igen. Det är på ett sätt skönt, man slipper hela den livsstilen, den attraherar inte mig. Gör som du vill, men då vill jag också ha ett val.
Visst kan man smaka om någon bjuder. Ta en cider på en klassfest. Men där har det också slutat.
Jag har levt min ungdom genom alla andra. Genom deras bekännelser och berättelser.
Och istället ridit ut i skogen och glömt världen för en stund.

Jag kanske inte kommer gå in i väggen om vi säljer henne. Men chansen är större. När man rider kopplar man bort allt annat, och ja, jag vet att det låter töntigt och helt sjukt skumt, men allt känns lite lättare efteråt.

Imorgon kommer en tjej och ska provrida min ponny. Och jag vet ärligt inte vad jag känner, men bra känns det inte i alla fall.


- Och kom inte och säg att du känner mig om du inte redan hade koll på det här.

Simma lugnt, och ingen ska ta illa upp. Jag skriver inte till er. Jag skriver till mig själv.


Kommentarer
Postat av: Jonn

Tjejen som provred din ponny hade en stor grön fläck pà ryggen... Det är inte roligt att ni màste sälja din ponny. Jag skulle tro att du är mer med din ponny än din syster och skulle därför föreslà att ni säljer henne istället. Ja annars riskerar ju dina föräldrar att förlora er bàda. Du gàr in i vägger och din syster följer med...

För övrigt är det ju ocksà tràkigt att du har levt din ungdom genom andra. Vad är en ungdom. Att knulla runt och supa skallen av sig själv och andra...? Under en period har jag jobbat mycket för att kunna genomföra diverse resor. Började i nian. "min ponny" Jag lovar dig: Oavsett vad du har gjort annat än att "leva livet" pà det sätt som du berättar är det bättre sà som du gjort. Här i frankrike DANSAR MAN, man dricker inte särskilt mycket pà fest och det är skitroligt, men inte ens pà det här sättet, är att festa är det bra sätt att leva och bygga livet pà. Sà som det som bekant finns folk som gör. Du hittar nàt annat att göra om ponnyn blir sàld

//Johny-G

2008-03-09 @ 18:35:52
URL: http://jagarifrankrike.blogg.se
Postat av: Jonn

Ja, eller det màste du...

2008-03-09 @ 18:37:43
URL: http://jagarifrankrike.blogg.se
Postat av: Julia

Det blir bra ska du se gumman, och man behöver definitvt inte dricka och festa stup i kvarten för att leva ut sin ungdom. Vi har alla våra sätt, du har din ridning - jag har.. ja jag vet inte. Festa kanske, fast ändå inte så mycket som de flesta.. Aja, du fattar vinken. Det blir bra :)

2008-03-10 @ 08:28:56
URL: http://theelevator.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0