Sommarlov, sommarlov, ack, ljuva sommarlov!

Nu har det börjat. Tiden för njutning och fröjd. Ungdomens lyckliga lott, och de dagar vi alltid kommer minnas. Sommaren är här igen.


Sommarlovet till ära, har jag tillbringat dagen inomhus framför en dator nära Södermalmstorg. Och gjort 14 mock-teoriprov. Jag känner mig nöjd faktiskt, nu har mitt körkortstagande börjat på riktigt. Jag satt mellan 9 och 12 och pluggade effektivt med hjälp av teoriprov. Uppbyggda precis som "det riktiga provet", med 70 frågor och 50 minuter, blev det lite läskigt att faktiskt sätta sig ner. Men det gick bra. Första provet på Fas A blev 60 av 70. Eftersom att det är körskola, blev det inte godkänt då de har sin gräns på 63, men om det hade varit på Vägverket hade jag varit solklart godkänt. Det kändes bra. Jag klarade Fas A och B efter två prov på vardera, fastnade på Fas C i tre prov och sen kom det. Det jag fruktade mest, och fortfarande får kalla kårer av när jag tänker på det. Fas Fordon.
I denna fas sätts allt på prov, allt det där viktiga. När du ska koppla ihop startkablarna, vad gör du först?
Öh.
Det står stilla.
Jag försöker dra mig till minnes om jag har läst detta någonstans.
Men nej, jag falerar totalt. Jag har hittat en fas som berör någon av de 200 sidorna jag inte än har läst i min körkortsbok, min bibel.
Lugn som man var klickade man i första bästa alternativ och markerade frågan. Jag bestämde mig för att lära mig vad man gör först i en sådan situation. Det kändes inte så kul när jag rättade och fick 44/70. (TIlläggas bör är att jag hoppade över 16 frågor som jag inte ens kunde chansa på, och resultaten borde ha varit 44/54, men men. Tryck ner mig i motorhuven bara lilla dator, gör det!) Jag fick också klart för mig att om jag skulle ha försökt mig på tidigare nämt moment, skulle det ha blivit kortslutning. Men jag lärde mig att man börjar med plus mot plus. Dagens visdom.
Varje dag du lär dig något nytt är en bra dag.

Men nu, två körlektioner, en teorilektion, fjorton teoriprov och en tredjedel av ett vägmärkesprov senare, är jag lite trött.
Effektivitet är en ny egenskap jag har använt mig av idag.
Imorgon ska jag upp relativt tidigt och ha lektion med Sten igen.
Han är egentligen en rätt cool kis, men han tror att han är en grinig gammal gubbe.
Det ska vi ändra på.
När jag och Sten har kört ett tag, kommer han vara coolaste körskoleläraren i Gävle.


Nu ska jag kanske sova. Och drömma om flervägskorsningar och högerregeln.

One week to go. ^^



*
Never knew I could feel like this, like I've never seen the sky before.
Want to vanish inside your kiss, everyday I love you more and more.
Listen to my heart, can you hear it sing?
Telling me to give you everything.
Season may change, winter to spring.
But I love you.
Until the end of time.

Come what may.
*



Simma lugnt i farliga vatten

Kommentarer
Postat av: Denise

Äh, jag chansade på typ fem frågor på teoriprovet på vv och jag fick ändå 65 :)

2008-06-16 @ 23:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0