Chokladsås och banan såhär i skolavslutningstider.

30 nya mail.
Det är inte kul. Visst är det roligt att få mail, men 30 nya på 5 dagar, det blir lite väl. TIlläggas bör att endast 4 var reklam.
30 mail på fem dagar är sex per dag, alltså ett mail var 4dje timme.
Tack och lov att inte alla var väsentliga, utan att vissa bara innehöll ett ja eller nej.
- Jag ska gå ur tre styrelser inom det kommande året. Det här håller inte längre.


Just nu sitter jag här i avklippta jeans och en Eje Berglund t-shirt som jag hittade i pappas låda och min gubbkeps.
Och käkar banan och chokladsås. ^^.
Kan helt klart rekommenderas i dessa skolavslutningstider, då det behövs lite somrigt att mumsa på.
Vi har föresten slutat i princip. Hade sista lektionen i måndags, spanska. VI hade en presentation av vår lärares Peru-resa, på spanska, och jag förstod!
Det var ett bra slut på tvåan. Och en bra början på sommaren som till stor del kommer tillbringas på Gran Canaria. Där man fördelaktningsvis (finns det ordet?) snackar spanska. Kanske man hajjar klyrket om man är tursam.

Mina vuxenhets planer börjar bli ifrågasatta av mitt inre. Vill jag verkligen till Örebro och plugga fritidspedagog-teckenspråk?
Jag kanske ska bli världens höjdare inom något globalt och miljöförstörande företag, bara för att kunna glida igenom livet och ha en bra pension?
Mina tankar började i lördags rulla in på ungdomspolis, men tjaa..
Det roliga är alla mina lärare som försöker prata mig ur fritidspedagogsdrömmarna.
"Jaha?! Ja.... Vill du det så.... Men...."
Högst intressant.
Man kanske ska bli gymnasielärare, exempelvis filosofi. Där kan vi snacka soft.
Men även den idén avfärdades av diverse lärare som ansåg att deras eget yrke var för dåligt betalt för att någon skulle vilja utbilda sig inom det. Tragiskt hur allt handlar om pengar. Jag skulle inte må dåligt av att leva knapert.
Man får väl gifta sig rik. Men så självständiga som alla vi kvinnor ska vara, så går inte det heller för sig.

Det bästa vore nog att bli civilingenjör. Vad man nu kan uträtta som civilingenjör.
Jag vet inte ens vad de gör, men alla verkar bli det.


Nu ska jag försöka övertala min teve om att den visst vill visa de regionala nyheterna, och att jag inte alls ska behöva kontakta min tv-operatör.

Simma lugnt.
K


Kommentarer
Postat av: Denise

Så fort man har sagt, eller för den delen skrivit, ett ord, så finns det. Det som avgör om det kommer med i ordlistan eller inte är hur väl fungerande ordet är, om det är populärt och används av många och om det finns en användning för ordet. :)

2008-06-10 @ 21:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0