Moulin Rouge, måste gå på toa och snart ska jag in till stan.

Nu blir det en snabbis här, tyvärr alla trogna läsare som bara längtat på att jag ska skriva, men jag återkommer nog ikväll, om jag inte ska fixa teckenspråksläxan. [Känn ironin]

Idag har det varit vår. Ärligt, det var helt underbart väder faktiskt. En riktigt glad dag, hade det väl varit om det inte varit för proteinfuckingsyntesen och genetikprovet. Hur det gick? Käpprätt åt helvetet. Men men, livet går vidare, och det är inte som att ett prov avgör hela ens framtid. Vad jag vet så behöver inte fritidspedagoger veta hur ett autosomalt recessivt anlag ärvs och var intermediär nedärvning är. Och tack och lov för det.

Igår inhandlade jag två skivor, för att utöka mitt mindre blivande musikbibliotek. Moulin Rogue Soundtrack och Beatles skiva. Eller jag trodde i alla fall att det var Moulin Rouge soundtracket, men tji fick jag, för när man kommer hem så står det en 2 på skivan. Så antingen finns det en Moulin Rouge 2, eller så är det det andra soundtracket.
Tack och lov så var Come What May med, och det är en av de vackraste låtarna i filmhistorien.

[Detta inlägget publicerades aldrig, då mamma stängde ner internet mitt i alltihopa. Publiceras halvskrivet nu istället.]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0