Ja, det var grymt!, och nej, jag tycker inte om alla fucking hjärtans dag.

ToP på Nalen var grymt. Det svängde och jag har nedsatt hörsel på högeröra, då att ha två öronproppar hade varit en skymf mot de sjukt bra musikerna som stod på scen. Shit pomfritt.
Varmt, svettigt, bra musik, ej leggad och 23 spänn för en Ramlösa, hur mycket bättre kan det bli?
Sorry Johny-G, men det går helt enkelt inte att beskriva i ord. Vilket alla andra också anser, efter som att jag inte kan hitta en enda recension på dem.
Men det var drag, det svängde rondell-aktigt och det är proffs på riktigt. Still going strong, efter 40 år.
(:

Igår valde jag att inte blogga, just av det faktumet att de flesta andra gjorde det så bra. Runt omkring kunde man läsa om hat, förtvivlan, kärleksförklaringar och frierier.
Visst är det gulligt?
Not.
Har folk ingen originalitet i sig? Allting känns så påtvingat. Och ändå ligger man där i sängen på kvällen och inser sakta att man inte fick något detta år heller.
Den årliga Tia lotten från mam och pap, såklart, men ja... Samhället har uppfostrat oss till att förvänta oss något mer, något lite extra, någon bättre än det. Jag vill så gärna kunna uppskatta denna lilla Tia-lott, som jag förövrigt vann 20:- på, mer än alla rosor i hela världen, men jag kan inte. Och det svider.

Alla Hjärtans Dag är ett kommerciellt jippo för dem som har någon som håller om dem när det regnar. Men en lika stor besvikelse varje år.
Jag vill kunna uppskatta livet för vardagsmagin och spontaniteten, inte för samhällets påtvingade geléhjärtan.
Och ändå längtar jag så grymt efter just ett sådant, obetydligt litet geléhjärta.


Just nu sitter jag här med huvudvärk, och vi vet nog allihopa att det inte blir bättre av att sätta sig framför datorn.
Men PM:et ska till responsgrupperna idag, och eftersom att fröken fräken är hemma, så måste jag maila dem.
Och det är rätt svårt att maila utan dator.
Frågan är bara varför jag måste rättfärdiga att jag sitter vid datorn?
Hm.. Vanesak, I guess.


Simma lugnt.

Kommentarer
Postat av: Julia

Haha, shit. Vad skriver du om för fråga på framtidsspaningen? Jag har inte skrivit ett ord än, men har en skitknoddig fråga (höm?): Hur kommer den svenska staten att finansiera/sponsra svensk film under 2008 för att gynna den svenska filmindustrin? Bra va? Haha :D
Förövrigt håller jag helt och hållet med om att alla hjärtans-dag bara är ett kommersiellt bjäbb. Adde frågade faktiskt om jag ville ha något, men jag sa nej med ett långt utlägg om vad jag tyckte om saken. Haha. Han svarade typ "okej.. det är inga problem om du vill ha något, men ja.. du gör allt lite lättare för mig med det där". Cute :P
Fika och baka snart! Vi MÅSTE reservera en dag på lovet. Seriöst. Kanske lite filmisar också? :)

2008-02-15 @ 16:49:08
URL: http://theelevator.blogg.se
Postat av: K.

Haha, jo, jag skriver om "Barnmisshandel i hem och skola - Ett våld som aldrig tar slut", och va fasen är det för spaningsfråga egentligen? varför ska man alltid gör det så svårt för sig själv.. suck.
Haha, sötis då. Men eftersom att du har pojkvän så får du faktiskt egentligen inte klaga :P
Ja, helt pepp! Är jättesugen på rulltårta, vi kanske ska ta och utmana oss själva? Jag röstar för onsdag, vad sägs?

2008-02-17 @ 09:29:27
URL: http://letssavetheworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0