Hurtbulle, och sportlovet som aldrig kom.

Jag ursäktar först så hemskt mycket för att jag inte har bloggat på... 1,2,3... Hm.. 10 dagar.
Det var mycket oansvarigt av mig att utelämna mina trogna 3-5 läsare per dag under en sådan lång tid.
Förlåt.

Och nu till det fascinerande faktumet att jag har tränat två gånger idag. Jag, av alla personer på denna runda lilla jord, har varit på Friskis pass, plus att jag har motionerat min lilla pålle.
Jag är riktigt stolt över mig själv.

Jag har även räknat ut (med hjälp av en jättesvår och sjukt lång ekvation som man verkligen får lära sig på sam) att jag tränar mer än min kära träningsnarkoman till lillasyster. Den pyttelillaheltobetydliga detaljen att hon antagligen tränar mer effektivt och strukturerat är inte med i beräkningen.
Kvantite framför kvalite, right?

Jag kan numera ärligt kalla mig för en hurtbulle. Mitt stadium som soffpotatis är officiellt över.
Punkt.

Och nu till den mer tråkiga delen av inlägget där jag klagar.
Sportlov är helt klart överskattat.
För det första så är det här med att "vila och andas ut" helt obefintligt. I stort sett alla lärare tycker att sportlovet är en jättebra vecka för diverse skolarbeten som uppsatser, mattetal och framtidsspaningar. Att man kanske vill umgås med kompisar? Äsch, vadå, det kan man väl göra när man har tagit studenten, eller?
För det andra så är de flesta tonåringar som jag, rätt bra på att spendera pengar. Så att jobba en vecka vore ju guldvärt i pengarväg. För att kunna umgås med kompisar måste man nästan alltid ha pengar. Men om man jobbar har man ingen tid att umgås med kompisar? Tjoho, och välkommen till verkligheten!
Ett sportlov som skulle bestå av vinteraktiviteter så som skidåkning, skridskor och pulkarace, ja, nu med den kära lilla globala uppvärmingen så var även det bara en vacker illusion.
Välkommen till verklighetens bitterhet, sportlovet är bara ett vitrinskåp fullt med glas av förhoppningar, som gång på gång välter.

Och här sitter jag i en MIX Megapol tröja och klagar.
Var tog matteboken som ska med till jobbet imorgon vägen?

Simma lugnt.


Kommentarer
Postat av: Anders

TA INTE MED MATTEBOKEN! jag har inte jobbat någonting, om du tar med den kommer jag hamna ännu er efter.

duktig flikka föresten o träna, jag har bara slappat hela veckan, inte jobbat, inte pluggat, bara lekt med mig själv och andra =)

verkligheten är vad du gör den till. relax. imon ska jag nog jobba lite tror jag. kanske engelska. eller svenska. eller matte. nä inte matte. skitsamma, jag tar det imon.

2008-02-27 @ 22:42:31
Postat av: Denise

PEPP PÅ RISK!

2008-02-28 @ 01:07:39
Postat av: Jessica

Haha =) Duktig flicka.

2008-02-28 @ 11:56:12
URL: http://glue.blogg.se
Postat av: Jonn

Haha, vilken djävla skildring av verkligheten. Jag blir rörd

Ja, PEPP pà risk! Hälsa hela högen utom Joel för han ska ocksà hälsa:)

Och du...
Estoy tocado,
porque tu texto
es tocando como
toca una bota loca
andando hacia la luna tuna

Ha ha. Hoppas du hängde med...
Ha dé!
//Johny-G

2008-02-28 @ 13:24:24
URL: http://jagarifrankrike.blogg.se
Postat av: Julia

Haha. Jag gillar din blogg babe, och din skildring av verkligheten stämmer så jävla väl. Mer tid och mer pengar behövs. Mindre skola önskas. Helst ingen alls. Eller kanske lite, jag blir så lätt rastlös annars. Haha. Men aja, I SOMMAR ÄR DET GRAN CANARIA :D

2008-03-02 @ 19:23:38
URL: http://theelevator.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0