Livet måste ha en mening.

Uppsatsen tar sig. Dock så har jag nog precis insett att jag har gjort hela uppgiften på knappt två sidor. Det här med att vara kortfattad har helt klart smittat ner mig, för jag brukar skriva för mycket. Vad ska jag skriva på de resterande fem sidorna?

Min kanin ser ut som en dator.

Min dator ser ut som en kanin.
Enligt mamma.
Jag har varit jätteamitiös, efter att ha bläddrat febrilt i anteckningar hela tiden, och satt upp frågeställningar och tyngdpunkterna runt skärmen. På små lappar med monster på. (: Jättegulligt. Och det ser alltså ut som min dator har fått öron.

Ikväll ska jag leka taxi åt mor och far och syster. De ska iväg på partaj hos systers kompis föräldrar. Det är alltid lika roligt när de ska iväg, för helt plötsligt (men inte oväntat) står mamma på en stol och letar igenom samtliga skåp på hög höjd i huset. Vips, en starkvinsglögg med choklad i. Den kan man ge bort. Nejmen titta! Vi har två vinflaskor av samma vin. En sån kan man ge bort. Ohoj! En skål som vi aldrig använder, den skulle väl X tycka om? (Men vi fick den av Y va? Bra.)
Undrar om jag kommer bli likadan.
Vi har också bestämt julbaksdatum. Den 13 blir det pepparkaksbåtsbygge. Japp, det blir en båt i år. Förra året var det ett tåg. Och året innan dess ett dass. Men nu satsar vi på christmas at sea. Den 22 ska vi koka knäck, kola, ischoklad, göra sånna där söta godisar som är vita med en svart prick i mitten, och allt annat. Kanske får herr Julgran komma upp ur källaren då också. (: Vi har ju en lite allergisk filur i familjen, så äkta, barrande julgranar får stanna utanför. Tacka vet jag plast!

Uppdatering på krassligheten så skulle jag vilja säga att jag nu är officiellt sjuk. Jag håller på att hosta upp lungorna. Seriöst. Och är snuvig. Och pratar med en slightly different röst. Och har lite huvudvärk. Om man känner efter riktigt noga.
Hoppas att jag hostar upp alla bakterier snart, för jag har definitivt inte tid att vara borta mer från skolan. Icke sa nicke.

Nu ska jag återgå till Viktor Frankl och hans polare på andra sidan Atlanten. Ordbajseri, här kommer jag!


Simma lugnt.


Kommentarer
Postat av: Julia

Tjoho Z :) Länge sen vi sågs nu! Och länge sen vi faktiskt bestämde att vi skulle hitta på något :P Vi borde se till att ses snart, anser jag i alla fall. Intressant det där med pepparkaksbåt, ni måste vara experter på att baka för något så svårt bygge skulle aldrig kunna genomföras i H-by :) Här kör vi på kråkslott (förra året pyntade vi huset med dödskallar, det passade hålet i taket och dörren som inte vill stå upp, dvs föll in).

Apropå uppsatsen så kan jag meddela att jag febrilt önskar mig mer plats, för se min filosofiska del tar upp nästan fyra sidor. Vetesjutton hur jag ska få ihop ps-delen på så kort plats.

Tjing!

2008-12-07 @ 10:46:48
URL: http://juliasmedberg.wordpress.com
Postat av: malin

min dator ser också ut som en kanin!

2008-12-08 @ 17:59:08
URL: http://allthosesmallprints.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0