Ingen feeling.

Where are you Christmas
Why can't I find you
Why have you gone away
Where is the laughter
You used to bring me
Why can't I hear music play

My world is changing
I'm rearranging
Does that mean Christmas changes too

Where are you Christmas
Do you remember
The one you used to know
I'm not the same one
See what the time's done
Is that why you have let me go?




Fan. Det känns inte som jul. Inte nu. Vänta på mig! Jag har inte hunnit med allt än, klappar kvar att köpa, böcker kvar att läsa, lugn kvar att finna.
Blå. Inte röd. Jag är blå.
Inte ens lite lila känns det.
Julgran ska pyntas imorgon, godis ska bakas.
Jag vill bara springa iväg från alla måsten som julen plötsligt har fört med sig.
Varför är man inte liten längre?

Jag vill inte bli stor..

Kommentarer
Postat av: Jessica

Aw! Julen kommer inte vänta på någon,

tiden går i sin egen takt, utan att bry sig,

har gjort i tuseltals år.



Men jag vill också vara liten igen,

där allt inte handlade om planering,

utan att bara njuta av livet 100 %.



Hoppas du får en julkänsla innan jul,

hoppas jag får det också.

Om inte, synd, men thats life,

and som allt annat, life goes on after chrismas <3

2008-12-22 @ 10:19:54
URL: http://dontevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0