Cityfesten är igång igen, och här sitter en annan i pyjamas.

Faktum är att jag inte äger en pyjamas som inte är för kort i benen, så jag sitter i lagomt smutsiga mjukisbyxor och tjocktröja. Det regnar inte ute. Men det skulle lika gärna kunna regna för det är sånt väder. Regnväder. Fast utan regn. Vem vet, det kanske regnar i stan...

Cityfesten i år är bara onödig. Inga riktigt bra artister, kanske nån, men jag tyckte inte jag såg några, och alla stånden står på precis samma plats som de brukar och säljer precis samma saker som de brukar. I och för sig har de ingen servering på kullen vid Stora Scen, men det är nog den största förändringen. Jag skulle faktiskt klara mig utan.
Men, men, Gävlebo som man är så är det nästan obligatoriskt med i alla fall ett besök. Så det var middag på Tennstopet igårkväll med lite släkt. Väldigt god mat, kan varmt rekommendera regnbågsfilén med pressad potatis och romsås, samt chokladkaka med hallon och (jag bytte ut grädden) glass. (:

Nu ska jag och min huvudvärk tillbringa resten av dagen framför datorn. Huvudvärken blir faktiskt inte bättre av att inte sitta vid datorn, så jag kan ju lika gärna sitta här. Jag har återupptäckt The Sims 2. Ett bra sätt att få tiden att gå och slippa tänka på sitt eget liv.
Ska nog hinka i mig vatten också, om jag nu lider av vätskebrist.
Och en ipren.


[Jag håller hårt i dina vingar och hoppas du kommer hem snart.]

Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0