Long time no see, stress, stress, stress.

Skolan tar kol på mig. Seriöst.
Jag sitter här med min historiefördjupning på 5-7 sidor (säg det fort och det låter lika mycket som det känns) med källkritiskanalys i inledningen. Jag har skrivit knappt en sida, och den är due söndag 24.00. Tack och lov för att vi fick skjuta upp den, annars hade min fredagskväll varit rätt förjävlig.

I måndags hade vi nationellt prov i spanska 4. I tisdags åt jag glass i boulongern. I onsdags hade vi bokdiskussioner om upplysningen och romantiken. I går andades jag. I dag är jag inte hungrig.
Nästa vecka har vi nationellt prov i engelska b. Och litteraturprov. Och spanska prov på unidad 3A.
Sen gäller första maj spelning. Och andas. Mycket!
Veckan efter det är det labbrapport som ska in. Och nationellt prov i spanska 4. Igen.
Sen är det tre saker kvar i skolan. Nationellt prov i engelska b, argumenterande tal på svenskan och seminarie på China-delen. Den vi inte ens har börjat med.

Aja. Sen är det i alla fall sommar.

Men just nu har jag sjukt mycket att göra utanför skolan. Möten, nyhetsbrev, kurser, resor, utbildningar och diverse annat.

Jag måste lära mig att säga nej.


Aja.
Vi får se om jag har tid att lägga ut Sågarbo-bilderna.
Och skriva lite mer, lite roligare kanske?
(:


Simma lugnt.
Och glöm inte bort att andas.

Kommentarer
Postat av: Johny-G

Fy tusan va hart du har det... Ja glom inte att andas. Du vet om du andas som om du inte alls vore stressad kommer du att kanna dig mindre stressad. (Det kan man gora i nattruschen pa Donken) Man kan ocksa satta sig ner i Yogastallning , andas och tanka pa just precis ingenting eller nagonting annat an skolan i ungefar femton minuter sedan gar det man ska gora mycket enklare... Tank pa en strand, palmer och en delfin som gor volter... Du fattar grejen.

Om du overlever skolan utan att do och inte far IG i nagot amne bjuder jag pa glass i augusti. Far du MVG i spanska far du strossel till.. Chokladkramen fortjanas genom att inte glomma bort att andas ungefar femton minuter per dag, Inte mer inte mindre. Ungefar femton minuter.

//Johny-G

2008-04-26 @ 18:40:19
Postat av: Julia

Haha, oj då :P Vi har kemiprov på onsdag också. Att notera också är att de så kallade "nationella proven i spanska" inte är nationella prov utan bara slutprov på steg 4. Vi har inte fått de statliga proven utan lokala som spanskalärarna i Gävle ha satt ihop (enligt Alejandra).
Men i sommar Z (zigenarvännen min, eller hur det nu stavas) ska vi till Gran Canaria och rocka sönder hela ön, för vi ska ha så roligt och uppleva så mycket nytt. Även om vi ska jobba och sånt där, så kommer vi ha asroligt och dricka spanska drinkar och gå på spanska barer och klubbar och dansa bort nätterna :D Det ska vi göra i sommar. I tre veckor.
(Såg btw på vädert idag, det är 32 grader där nu, hur varmt kommer det vara i sommar, vi är där högsäsong - 45 grader? :O)

2008-04-27 @ 21:08:05
URL: http://theelevator.blogg.se
Postat av: K.

Slutprov som nationella prov, de behövs i vilket fall inte alls. Alejandra kan dra något gammalt över sig...

Och klart vi ska rocka, vi ska leva livet på Gran Canaria. (: Och vi kommer få solsting tre gånger per dag men det kommer vara värt det, in the end. (:

2008-04-27 @ 21:24:53
URL: http://letssavetheworld.blogg.se
Postat av: K.

Tack John, du är en ängel ibland (: Det blir nog inte något strössel, för MVG i spanska kommer nog aldrig att ske. Mitt VG ska jag dock hålla, det kan jag lova dig (: Och mycket chokladkräm (kan man få chokladsås istället?) kommer jag få, jag glömmer aldrig bort att andas. Tror jag.. (:

2008-04-27 @ 21:26:29
URL: http://letssavetheworld.blogg.se
Postat av: karl

Nationella i spanska steg 4? Vad hade ni då? uppsats?

2008-05-14 @ 16:25:26
Postat av: K.

Njae, läs och hörförståelse. Men det räcker och blir över ändå :P

2008-05-20 @ 12:18:28
URL: http://letssavetheworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0