Skolaskolaskola, låtsatsångest på hög nivå.

Jahaja. Då ska man jobba sex timmar ikväll.
Det är ju ... roligt. Missar teckenspråket. Helt jätteroligt. Hoppar av glädje och känn ironin.

Veckorna bara flyter förbi i vit dimma. Eller grön dimma kanske, eftersom det inte finns något vitt på marken. Även fast det är St. Nikolaus och 6 december. Ärligt så vet jag inte var all min tid försvinner. Det är som ett pysande däck innan man har hittat hålet och lagat det. Det jobbiga är dock att luften börjar ta slut när det har pyst i några år nu.

Andas in. Andas ut.

Äsch, tänk positivt. Det kommer bli bra. Snart jul. Ska sluta till jul. Har helt enkelt inte tid. Och låtsatsångesten börjar bli lite mer på allvar. Det största problemet just nu är hur jag ska lägga upp det.

- "Hej Micke. Du, jag tycker att det här jobbet suger och skulle aldrig ha tagit det, men eftersom det är uppsägningstid på två veckor så får jag väl stå ut fram till jul, men sen drar jag, get the picture?!"


Kanske inte riktigt så.
Aja, först ska man överleva skoldagen. Undrar vad Sodexho har förberett för mumsigt för oss idag?


Simma lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0