Annandag jul, nästan segaste dagen på året.

Annandagen och juldagen skulle kunna ha en trekamp om vem av dem som är den segaste dagen.
Gren 1: Hur många dåliga Hollywood-filmer kan man klämma in på en dag?
- Juldagen: Alldeles för många
- Annandagen: Alldeles för många
Vinnare: Oavgjort.

Gren 2: Hur mycket rester finns det kvar från julbordet att frossa i och få lätt ångest av?
- Juldagen: Sjukt mycket
- Annandagen: Lite mindre men fortfarande för mycket
Vinnare: Juldagen

Gren 3: Hur många timmar uppskattar man att just det dygnet har?
- Juldagen: typ sjuhundrasjuttioelva
- Annandagen: runt sjuhundrasjuttioelva.
Vinnare: Oavgjort.

Vinnare av utmärkelsen "Den segaste dagen på året": Juldagen.

Så idag har jag pinat mig igenom den näst segaste dagen på året. Så farligt var det inte, tittade bara på "Kate & Leopold" som jag inte såg igår, pga mitt biobesök, åt ingen julmat och var faktiskt iväg till min ädla springare, så dagen spurtade på eftermiddagen.

Nu är den dock jätteseg igen.
Och jag måste verkligenverkligenverkligen ringa.
Suck.

Ja, jag vet att jag är negativ idag. Men man måste få ha sådana dagar också, right?

Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0